Klassinen hieronta

Klassinen hieronta on lihasten ja muiden pehmytkudosten käsittelyä niiden rentouttamiseksi, verenkierron ja aineenvaihdunnan parantamiseksi. Sitä käytetään myös esihoitona fysioterapiassa.

Vyöhyketerapia

Vyöhyketerapia on kokonaisvaltainen hoitomenetelmä jokaDSC_0017.jpeg sisältää jalkojen heijastepisteiden painelua ja hierontaa. Heijastepisteet vastaavat kehon tiettyä kohtaa eli keho heijastuu pienoiskoossa jalkateriin. Jalkaterät toimivat näin koko elimistöä heijastavina peileinä. Hoidossa käsitellään vain jalkateriä.

Vyöhyketerapia opettaa että vitaalienergia, elämänvoima, virtaa kehon elinten välillä ja läpäisee jokaisen elävän solun ja kudoksen. Jos virta tukkeutuu, tukkeuman taakse jäävä ruumiinosa on uhattuna.

Paitsi sairauksissa vyöhyketerapia on tehokas apu stressin, jännityksen ja väsymyksen hoidossa. Hyviä tuloksia mm. päänsäryn, migreenin, yökastelun, inkontinenssin, vilustumisen, verenpaineen, kuukautisvaivojen, ruoansulatusongelmien, unettomuuden ja selkäkipujen hoidossa. Ja se toimii myös ehkäisevästi sairauksia vastaan. Eli voit tulla hoitoon vain nauttimaan hieronnasta jos et kärsi erityisesti mistään vaivasta!

Aromaterapia

Aromaterapia perustuu kukista, lehdistä, kasvin, hedelmän tai puun kuoresta uutettuihin eteerisiin öljyihin. Kasvien tehokkaimmin vaikututtava muoto on sen eteerinen öljy. Eteerisillä öljyillä voidaan vaikuttaa mm stressiin, päänsärkyihin, mielialaan piristämään tai rentouttamaan jne. Eri sairauksia on myös menestyksekkäästi hoidettu aromaterapian avulla.

Hoidossa tehdään alussa haastattelu ja sen perusteella valitsemme yhdessä hoitoon sopivat öljyt. Aromaterapeuttisen sekoituksen täytyy olla asiakkaasta hyvältä tuoksuva!

Hoidon alussa asiakas on alussa vatsallaan hierontapöydällä lämpimästi peiteltynä. Ensin käsitellään lempein rentouttavin ottein selkä ja jalat takaa. Välillä asiakas kääntyy ja edetään jaloista käsiin ja lopuksi tehdään rentouttava kasvojen ja pään hieronta. Hoidon tarkoituksena on imeyttää eteerinen öljy kehoon lempeän hieronnan avulla.

Aromaterapiahieronnassa kehon pehmytkudoksia käsitellään kevein sively ja paineluottein. Hieronnassa yhdistetään sidekudos-, lymfa- ja klassisen hieronnan otteita. Hieronnan vaikutus ulottuu ihon ja ihonalaisen sidekudoksen kautta autonomiseen hermostoon ja verenkiertoon sekä sisäelimiin.